xOx ENERGY MALAYSIA xOx

xOx ENERGY MALAYSIA xOx
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI

Go down 
AuthorMessage
Aiscrewz

avatar

Posts : 104
Join date : 2009-10-09
Age : 32
Location : Pahang

PostSubject: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Sat Oct 10, 2009 7:45 pm





Ramai rakyat Malaysia kita ni mengalami perut buncit atau nama
klasiknya boroi. Walaupun badan langsing anggun tapi perut sedikit ke
depan (maju). Mungkin kerana banyak makan, mungkin juga kerana kurang
buang angin.Kakak saya dapat petua dari rakan Indianya yang baru pulang
dari Kerala (bercuti). Orang sana miskin dan tidak mampu untuk membeli
produk kecantikkan. Kebanyakan mereka berbadan gempal tetapi perut kempis atau
tak sebuncit seperti kebanyakkan rakyat kita.

Rahsianya mudah. mereka amalkan minum air rebusan jintan manis + halia.
Amalkan setiap hari segelas pun memadai. Sesudu besar jintan manis +
seinci halia yang telah dihiris. Rebus hingga menggelagak beberapa kali
(10-15 minit). Biarkan suam dan minum. Dalam tempoh 4-6 bulan perut akan
susut sendiri tanpa senaman. cubalah.

Mengikut kata kakak saya seminggu pertama amalkan minuman tanpa gula
ini dia mengalami 'perang angin' sehingga terpaksa ke tandas untuk
meredakan gerak gempur angin yang merusuh tu. Mentelah pula di Malaysia
tiada tandas kedap bunyi, jadi kenalah tunggu orang tak ada baru keluar
, takut malu orang tahu siapa yang berbalas tembak tadi .. he he.

Jadi kena fikir2 juga siapa nak cuba tu. Saya dah cuba secangkir..
rasanya tak sedap,rasa rempat. Tak apa lah lain kali saja saya cuba Lagi
pun perut ni masih boleh bernafas lega Tak lah macam lukisan kartun
mamak cyber di UM

Kakak saya dah cuba 2 bulan, nampak ketara kempisnya.Kalau tak nak
zipkan seluar jeans pun siksa... Kawan dia kata kalau nak susut perut
kaw-kaw (cepat), goreng garam kasar dan sapu pada perut sambil amalkan
air jintan. Tak atau rasa melekit ke rasa apa.. sebab kawan dia tu pun
tak cuba lagi petua garam tu..

Hasil memuaskan ,duit pun selamat. Selamat mencuba. Bila langsing
perut tu nak solat pun mudah dan ringan. Itu yang penting.




ada cam ehem2 tak :
Back to top Go down
View user profile
nieyhaili

avatar

Posts : 61
Join date : 2009-10-08
Age : 39
Location : Sibu, Sarawak

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Sat Oct 10, 2009 7:54 pm

Wow..Mesti kawan2 aku yang mempunyai mangkuk tingkat yang byk ni gembira dengan tajuk kali ini dan tersenyum sambil mengangguk-angguk kepala. Huh..Yerlah tu.suke korang erk,maklumlah each time jumpa mesti kena sound bab perut. Hahahaha..Ya..ya..Boroi. Tak pyh nak sorok perut korang tu even pakai baju saiz double XL.

Korang mesti tertanya adakah ini fakta atau auta? So moh kita kaji balik keboroian korang tu fakta atau akta:-

Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya. Lelaki akan bertambah berat badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti berlaku. Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang waktu rehat. Ke sana dan ke mari bersama teman-teman dan setiap masa dipenuhi aktiviti. Malah waktu dan pola pemakanan mereka juga tidak menentu. Lebih-lebih lagi lelaki yang hidup berjauhan dari keluarga.

Oleh itu hampir kesemua lelaki bujang berperut leper dan berat badan mereka sekitar 48-60 kilogram. Namun setelah seseorang lelaki itu mendirikan rumahtangga, dari tahun ke setahun berat badan mereka akan bertambah. Ini adalah kerana mereka sudah tidak lagi hidup aktif. Lebih banyak masa dihabiskan bersama anak dan isteri di rumah. Jadual makan yang teratur, tambah apabila mendapat isteri yang pandai dan gemar memasak. Hampir semua lelaki berkahwin dengan tujuan untuk ‘makan di rumah?.

Lelaki akan merasa selesas etelah berkahwin kerana ada isteri yang akan menyediakan makanan dan mudahbagi mereka untuk makan. Berbanding wanita. Wanita yang hidup bujang masih tetap memasak. Jadi mereka akan terus memasak setelah berumah tangga malah menurut kajian wanita akan lebih minat memasak setelah berumah tangga. Mereka didapati akan mula gemar mengumpul resepi dan menonton rancangan masakan.

Mereka akan mula tertarik dengan aksesori dapur seperti set kuali, periuk dan alatan-alatan memasak walaupun pada zaman bujang mereka tidak bergitu. Apabila dapat menyediakan satu hidangan untuk suami dan melihat suami memakannya, isteri akan merasa cukup puas. Itu Hakikat!

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka.. Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut.

Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain ‘boroi?. Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma bahagian perut sahaja membuncit.

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab dengan mudah. Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke atas tempoh perkahwinan.

Malah statistik penceraian juga melaporkan hampir 89% kes penceraian berlaku kepada suami yang ‘slim? dan masih tampan. Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19% kes penceraian. Mungkin anda terperanjat sekarang…namun itulah hakikatnya. Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih mementingkan hidup berumah tangga.

Persepsi lelaki dan wanita cukup berbeza. 97% suami mula ‘jemu? atau mengelak untuk mengadakan aktiviti seks bersama isteri mereka apabila wanita itu mula gemuk, semakin tidak terurus, kurang perhatian kepada suami, melebihkan anak-anak dan apabila si siteri tidak lagi menitik beratkan penampilan. 97% kes penceraian datangnya dari masalah isteri yang sebegini. Jadi awas dengan penampilan anda.

Namun sebaliknya pula bagi isteri. Isteri tidak memandang ke arah rupa paras suaminya setelah berkahwin. Cukup sekadar menyisir rambut dengan kemas dan berpakaian kemas,isteri akan terus setia menyayangi suaminya meskipun si suami semakin ‘bulat’? atau perutnya semakin membuncit dan ada di antara mereka yang mempunyai perut yang seolah-olah mahu meletup. Selalunya suami akan terus mengimpikan isteri yang cantik dan menarik sepanjang usia perkahwinannya tetapi isteri hanya sekadar mengimpikan suami yang bertanggung jawab dan penyayang dan paras rupa suami seperti boroi, botak dan bau badan bukan lagi ukuran buat mereka sepanjang tempoh perkahwinan.

Dari sudut lain pula mengatakan lelaki memang akan mudah buncit selepas berumah tangga atas faktor hubungan seks. Air ‘zat? isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekali gus akan mudah membuatkan mereka buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini.

Kembali kepada persoalan anda, jadi kesimpulannya, suami yang berperut buncit tanda mereka bahagia hidup berumah tangga adalah benar, seperti yang telah anda baca pada artikel berkenaan. Tetapi awasi suami anda, walau pun mereka berberut buncit tetapi pastikan mereka kekal sihat. Anda sebagai isteri berperanan besar untuk memastikan menu yang dimasak buat suami dan anak-anak adalah menu yang sihat. Kurangkan minyak, gula dan garam. Amalkan pemakanan sihat sekeluarga.

So, aku rasa ada betulnya keboroian korang tu tandanya korang bahagia..Cukup makan erk?
Back to top Go down
View user profile
Aiscrewz

avatar

Posts : 104
Join date : 2009-10-09
Age : 32
Location : Pahang

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Sat Oct 10, 2009 8:03 pm




Camne la nak kurus kalo tgh² mlm melantak nasi lemak ayam..Org ckp rezeki jangan ditolak,jadi la cam owner kite sorang ni melantak malam2 kandang2 tak ikut time janji ada makanan di depan makan je kejenya 24 jam asyik tgk dia makan je Razz:P


Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin
avatar

Posts : 66
Join date : 2009-10-08
Age : 44
Location : KUANTAN, PAHANG, MALAYSIA

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Sat Oct 10, 2009 8:51 pm

[quote="Ai


Camne la nak kurus kalo tgh² mlm melantak nasi lemak ayam..Org ckp rezeki jangan ditolak,jadi la cam owner kite sorang ni melantak malam2 kandang2 tak ikut time janji ada makanan di depan makan je kejenya 24 jam asyik tgk dia makan je


[/quote]

jahhhhhhhh

UWAAAAAAAAA............ PANAS NI........


DAH PERUT LAPAR...... MAKAN JE LER.....GRRRRRRRRR

ENCEM AGI NI TAHUUUUUUUUUUU


>>>^^^B3 G00D C4MFR0GER^^^<<<
Back to top Go down
View user profile http://energy-malaysia-chat.forumotion.net
Aiscrewz

avatar

Posts : 104
Join date : 2009-10-09
Age : 32
Location : Pahang

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Sat Oct 10, 2009 9:52 pm

Makan la Sikit je jangan la makan byk2 mana esem boroi je 2 Razz
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin
avatar

Posts : 66
Join date : 2009-10-08
Age : 44
Location : KUANTAN, PAHANG, MALAYSIA

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Sun Oct 11, 2009 4:15 am

Aiscrewz wrote:
Makan la Sikit je jangan la makan byk2 mana esem boroi je 2

jahhhhhhhhhh

SAPO KATO DOK ENCEMMM......MAK WAN KATO ENCEM JEEEEE

HAHHAHAHAH

AIS JELES ARRRR TUU


>>>^^^B3 G00D C4MFR0GER^^^<<<
Back to top Go down
View user profile http://energy-malaysia-chat.forumotion.net
Aiscrewz

avatar

Posts : 104
Join date : 2009-10-09
Age : 32
Location : Pahang

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Sun Oct 11, 2009 4:41 am

Admin wrote:
Aiscrewz wrote:
Makan la Sikit je jangan la makan byk2 mana esem boroi je 2

jahhhhhhhhhh

SAPO KATO DOK ENCEMMM......MAK WAN KATO ENCEM JEEEEE

HAHHAHAHAH

AIS JELES ARRRR TUU


>>>^^^B3 G00D C4MFR0GER^^^<<<


Mana ada Jelez la memang tak esem pn,mak wan rabun 2 cakap esem
Back to top Go down
View user profile
mubinbee



Posts : 8
Join date : 2009-10-08
Age : 24
Location : kajang,kuala lumpur...

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Wed Oct 14, 2009 12:37 am

sebernanya.....
org boroi ensem........
hahahahahahaahahahahah....
kembang idung bro_zidane....
hahahahahahahahahahahahahahaha lol! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
View user profile
ryukx23

avatar

Posts : 54
Join date : 2009-10-08
Age : 27
Location : Tanah Rata,Cameron Highlands

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Wed Oct 14, 2009 12:48 am

Poyo la mubin ayah 2 la gay

kikikiikikiki lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
Aiscrewz

avatar

Posts : 104
Join date : 2009-10-09
Age : 32
Location : Pahang

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Wed Oct 14, 2009 12:49 am

Memang esem pn esem kat perut je kwkwkwkwk xjelez pn sape nak jelz kat boi 2 affraid affraid affraid affraid geek geek geek geek geek
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin
avatar

Posts : 66
Join date : 2009-10-08
Age : 44
Location : KUANTAN, PAHANG, MALAYSIA

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Wed Oct 14, 2009 12:37 pm

Aiscrewz wrote:
Memang esem pn esem kat perut je kwkwkwkwk xjelez pn sape nak jelz kat boi 2

ADOIIIIIIIIII

INI BETUL BETUL LAH
BUKAN COBAANNNNNNNN
MAK WAN KATA ENCEM
KALAU TANYA NKORANG
HAMPEHHHHHHHHHHHHHHHHH

GO GO GO GO GO
Back to top Go down
View user profile http://energy-malaysia-chat.forumotion.net
ann3star

avatar

Posts : 36
Join date : 2009-10-09
Age : 31
Location : melaka for the tyme being

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Wed Oct 14, 2009 1:58 pm

Admin wrote:
Aiscrewz wrote:
Memang esem pn esem kat perut je kwkwkwkwk xjelez pn sape nak jelz kat boi 2

ADOIIIIIIIIII

INI BETUL BETUL LAH
BUKAN COBAANNNNNNNN
MAK WAN KATA ENCEM
KALAU TANYA NKORANG
HAMPEHHHHHHHHHHHHHHHHH

GO GO GO GO GO





memg la mak wan kater ensem....makwan nk jaga ati ayah...
law cakap xensem...len plak jdnyer nanti....
lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
iragurlz_conan

avatar

Posts : 35
Join date : 2009-10-08
Age : 24
Location : cameron highlands,pahang

PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   Wed Oct 14, 2009 10:03 pm

ann3star wrote:
Admin wrote:
Aiscrewz wrote:
Memang esem pn esem kat perut je kwkwkwkwk xjelez pn sape nak jelz kat boi 2

ADOIIIIIIIIII

INI BETUL BETUL LAH
BUKAN COBAANNNNNNNN
MAK WAN KATA ENCEM
KALAU TANYA NKORANG
HAMPEHHHHHHHHHHHHHHHHH

GO GO GO GO GO





memg la mak wan kater ensem....makwan nk jaga ati ayah...
law cakap xensem...len plak jdnyer nanti....
lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!



salah tu ann...ayh tu perasan lebihhh mak wan x kate pape pon .....ayh je perasan lebihhh..ayh kn suka ankat bakul sendii Razz Razz Razz Razz ayh poyos all bongekkkk:P:P:P
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI   

Back to top Go down
 
TIPS MENGATASI PERUT BUNCIT OR BOROI OR BOI
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Pre-Bay Tips
» Tips for our new RZR owners
» AA's Hollingsworth tips 6 medals in London
» Boston marathon tips
» Silverwood Lake tips?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
xOx ENERGY MALAYSIA xOx :: Your first category :: SELAMAT DATANG ...SALAM KENALLLL .....-
Jump to: